Loading...
Hier ben je:Home/cases/24Kitchen
24Kitchen 2017-04-04T18:36:01+00:00

Project Description

24KITCHEN

Vanuit de rol als management van tv-kok Rudolph van Veen (toen te zien in het programma Life & Cooking) en tijdens de samenwerking met Miele Nederland merkten we dat serieuze food televisie geen prioriteit is voor omroepen. Dit leidde ertoe dat House of Talent de mogelijkheden voor een eigen food TV zender ging onderzoeken.

Terug naar het overzicht

Uit het onderzoek kwam naar voren dat de consument behoefte heeft aan openheid en betrouwbare informatie op het gebied van voeding. Het moest dus geen gewone food-TV-zender worden, maar een zender met als doel goede en eerlijke voorlichting te geven over eten kopen en bereiden. Ook werd gekozen voor een cross mediale aanpak, omdat we in een tijd leven waarin de consument via allerlei verschillende kanalen informatie naar zich toe haalt. House of Talent ontwikkelde het plan voor 24Kitchen.

In Nederland was nog geen foodplatform en 24Kitchen had tot doel iedereen die op een gezonde en verantwoorde manier wil kijken naar haar voedingspatroon te bereiken en beraken. Bij de start werden dan ook voornamelijk TV-programma’s voor de dagelijkse maaltijd uitgezonden, zoals De Makkelijke Maaltijd en Grenzeloos koken. Later zijn meer programma’s uitgezonden gericht op specifieke doelgroepen of thema’s zoals Impress your Friends en Eten in de tuin. De programma’s werden allemaal door ons gemaakt. Ons productiehuis was gespecialiseerd in culinaire televisie en content.

De website en de app vormden een belangrijk element binnen de ontwikkeling van het platform 24Kitchen. De website moest meer worden dan een ondersteunende tool voor de TV-zender. Alle recepten op de website worden ondersteund door bereidingsvideo’s, uniek in vergelijking met andere receptenwebsites uit die tijd. Ook werd er ieder kwartaal een digitaal magazine gemaakt, stuurde 24Kitchen wekelijks een digitale nieuwsbrief uit en kregen mensen elke dag inspiratie via de ‘Recept van de dag-app’. Uit de activiteiten op social media was duidelijk op te maken dat we met 24Kitchen de mensen geraakt en geactiveerd hebben.

Vanuit de cross mediale gedachte is het heel belangrijk echt contact te maken met de consument. Het eenjarig bestaan werd samen met 3500 fans gevierd in een uitverkocht Heineken Music Hall met ‘24Kitchen Live on Stage’ waar de chefs van 24Kitchen en het publiek elkaar ontmoetten. Naast dit evenement kun je nu ook thuis in je keuken 24Kitchen beleven met onze kookboeken en een productlijn van kook- en bakartikelen.

Terug naar het overzicht