Loading...
Hier ben je://The Taste of Life
The Taste of Life 2017-04-04T18:36:01+00:00

Project Description

THE TASTE OF LIFE

Voor Miele Nederland hebben we het platform The Taste of Life ontwikkeld, bestaande uit televisieprogramma’s, een website, magazines, kookboeken en kookworkshops in het Miele Inspirience Centre. Een concept bekroond met vele internationale prijzen.

Terug naar het overzicht

In die tijd (2007) was Miele zich er heel bewust van dat het medialandschap aan het veranderen is. Een TV-commercial of een advertentie in de krant is niet voldoende om op te vallen. De consument haalt via verschillende kanalen informatie naar zich toe. Consumenten kiezen het product niet alleen op prijs en eigenschappen, maar veel meer op ‘gevoel’. Het is dus belangrijk de consument centraal te zetten, na te denken hoe de consument het product ‘beleeft’ en het verhaal achter het product te vertellen. We zitten in een experience economie met maximale transparantie.

Miele had toen al het imago van duurder dan gemiddeld maar kwalitatief beter en vooral: onverslijtbaar. Miele wilde het gevoel van kwaliteit en vertrouwen en ‘genieten van het leven’ terug laten komen in een culinair TV-programma. Het programma The Taste of Life werd ontwikkeld. In het programma neemt Rudolph de kijker mee naar bijzondere plekken over de hele wereld waar hij op zoek gaat naar bijzondere gerechten, lokale gebruiken en gastronomische geheimen. Met die inspiratie maakt hij gerechten.

Uit de vele vragen in reactie op het TV-programma The Taste of Life bleek dat de kijker ook graag meer wilde weten over gewoon eten dicht bij huis en in reactie daarop werd The Taste of Life Basics ontwikkeld. In het programma bezoekt Rudolph van Veen verschillende agrarische bedrijven en ontdekt het verhaal achter verschillende Nederlandse groenten, vis, vlees en zuivel. In de aflevering over groenten en fruit krijgt Rudolph hulp van tuinder Rob Baan. Met de producten wordt ter plekke een gerecht bereid.

Naast de TV-programma’s werden boeken, magazines, website, kookworkshops, etc. ontwikkeld en allemaal met hetzelfde gevoel van kwaliteit en vertrouwen gericht op ‘genieten van het leven’. Ook in het Miele Inspirience Centre staat het gevoel centraal.

Terug naar het overzicht