Historie
1989 MANAGEMENT & COACHING
House of Talent (opgericht onder de naam Jan Dekker Produkties) heeft zich vanaf de start in 1989 gespecialiseerd in het screenen van nieuwe talenten, het zakelijk begeleiden en het optimaal ontwikkelen van deze talenten. Bekende namen uit de eerste periode zijn o.a. Irene Moors – Telekids / Life & Cooking / TV Kantine / Life 4 You, Rob Verlinden en Nico Zwinkels – Eigen Huis &Tuin, John Williams – HouseVision / Help mijn man is klusser en Rudolph van Veen – Life & Cooking / Life 4 You / gezicht van 24Kitchen. Voor deze talenten produceerde House of Talent roadshows, dvd’s, cd’s, boeken en andere merchandise.
1999 ZOEKTOCHT NAAR EEN CULINAIR GEZICHT
De zoektocht naar een culinair gezicht voor Life & Cooking, waarbij Meesterkok Rudolph van Veen door House of Talent is gescreend, was het begin van een koerswijziging die zich later in zou zetten. De begeleiding van Rudolph in deze tijd leidde ertoe dat House of Talent ervaring opdeed met foodcommunicatie en daar zich verder in heeft ontwikkeld.
2007 ONTWIKKELING THE TASTE OF LIFE
Voor Miele Nederland ontwikkelde House of Media Experience (een dochteronderneming van House of Talent gespecialiseerd in cross mediale concepten) het platform The Taste of Life bestaande uit televisieprogramma’s, een website, magazines, kookboeken en kookworkshops in het Miele Inspirience Centre. Een concept bekroond met vele internationale prijzen. Het succes is mede te danken aan onze visie, een betrokken team en een goede samenwerking met het Miele team. House of Talent ziet het belang van cross media en speelde daarmee in op de combinatie met TV en andere media vormen.
2008 ONDERZOEK NAAR FOOD TV-ZENDER
Het overleg met de directie van Miele over de uitzendmogelijkheden bij de commerciële omroepen leidde ertoe dat House of Talent onderzocht of het haalbaar zou zijn een eigen food TV-zender te starten. De veranderende wereld om ons heen zorgde ervoor dat het niet zomaar een foodkanaal, maar een zender met als doel goede en eerlijke voorlichting te geven over eten kopen en bereiden.
2011 START 24KITCHEN
In 2011 werd op basis van het door House of Talent geschreven businessplan een samenwerking aangegaan met FOX International Channels en werd op 1 oktober 2011 de zender 24Kitchen gelanceerd. Ook nu werd gekozen voor een cross mediale aanpak en een betrokken team vaste medewerkers. House of Talent screende de culinaire talenten voor de programma’s op de zender. Bekende namen uit deze periode zijn o.a. Rudolph van Veen,Angélique Schmeinck, Andrea van Lieshout, Bianca Janssen, Mounir Toub, John Gerdsen, Giovanni Caminita, Roberta Pagnier, Danny Janssen, Estée Strooker, en Andy McDonald. Naast het screenen en aandragen van nieuwe talenten was House of Talent ook de initatiefnemer achter de Nederlandse en buitenlandse kookboeken, keukenartikelen-lijn en de evenementen.
2015 MANAGEMENT MEDIA MARKETING
Eind 2014 hebben de partijen House of Talent en Fox in goed onderling overleg besloten uit elkaar te gaan en de samenwerking te beëindigen. House of Talent blijft de managementwerkzaamheden voor Rudolph van Veen voortzetten. Daarnaast zet House of Talent haar ervaring op het gebied van media en marketingconcepten binnen de foodbranche in om bedrijven te adviseren en bouwen we aan een nieuw food communicatie platform dat op 1 december 2017 is gelanceerd.
2017: HOUSE OF TALENT EN EYE OF THE HURRICANE BUNDELEN KRACHTEN
Jan Dekker 26 jaar specialist in persoonlijk management van TV Personalities en Maurice Kroon, 20 jaar specialist in persoonlijk management van Personalities en Artiesten bundelen per 15 juni de krachten. Jaren geleden werkten ze al eens voor langere tijd samen en die gezonde basis wordt vanaf nu opnieuw versterkt binnen House of Talent. House of Talent zal zich de komende jaren focussen op het gestructureerd uitbreiden van haar activiteiten en services waarbij persoonlijke begeleiding en het bouwen van solide, langdurige carrières het uitgangspunt zal zijn. Daarnaast is House of Talent hofleverancier van talent voor het nieuwe online platform FoodFirst Network en zullen de units Conceptontwikkeling, Events en Brandmarketing een belangrijk onderdeel vormen van de dagelijkse activiteiten.